Celem narzędzi internetowych do zarządzania zadaniami i projektami jest zwolnienie Cię z obowiązku pamiętania o wszystkich zobowiązaniach i planach, a jednocześnie zachowanie wysokiej produktywności w pracy i życiu prywatnym. W porównaniu do metod tradycyjnych (takich jak notes i długopis) narzędzia i aplikacje cyfrowe mają wiele zalet, które omówimy podczas szkolenia. Nie chcemy przekonywać Cię na siłę do wykorzystania omawianych metod i technik – decyzję podejmiesz samodzielnie. Jednak możesz ją podjąć dopiero po zaznajomieniu się z istniejącymi rozwiązaniami oraz poznaniu ich zalet i wad.
Podczas szkolenia zapoznamy Cię z wybranymi metodami i technikami wspierającymi efektywną pracę na co dzień. Uczestnicy kursu poznają wybrane narzędzia i aplikacje, które pomogą w różnych obszarach codziennego działania (np. w zarządzaniu zadaniami i projektami oraz komunikacji z zespołem). Porozmawiamy m.in. o metodologi Getting Things Done (GTD), Inbox 0 i zasadzie 2 minut.
Jak każdy warsztat z serii, szkolenie będzie miało wymiar praktyczny. Krok po kroku przedstawione i omówione zostaną narzędzia oraz aplikacje, które mogą wspierać produktywną pracę w zakresie:
- zarządzania zadaniami/projektami – indywidualnie,
- zarządzania zadaniami/projektami – w zespole,
- pracy z kalendarzem,
- komunikacji z zespołem,
- przechowywaniem i organizacją materiałów (notatek, linków itp.).
Wybrane narzędzia, które poznasz biorąc udział w szkoleniu: Todoist, Trello, Google Calendar, Gmail, Slack, Notion, Raindrop, Liner, wybrane rozszerzenia do przeglądarek internetowych i inne.