Oto pełna lista zwycięzców 2. edycji Digital Ars!  

KATEGORIA NOWA

NAGRODA JURY 

  1. ALEKSANDER SEGIETH — AI CONV 
  2. ADAM PYLAŃSKI — FINDING THE BRIGHT HAPPINESS ON THE PATH TO TRANSCENDENCE, NIGHTMARE PORTRAIT OF AN EVIL WOMAN, NIGHTMARE PORTRAIT 
  3. RAFAŁ KRUSZKA – MARKETER’S DREAM 

NAGRODA PUBLICZNOŚCI 

  1. CEZARY KUIK — KIEDY SŁOWO OBRAZEM SIĘ STAŁO 
  2. ADAM PYLAŃSKI – RUINS BY SUNSET 
  3. MATEUSZ JANIK – BEAUTY BLENDER

KATEGORIA TRANSFORMACJA

NAGRODA JURY 

  1. ALICJA SEWERYN — ALBRECHT DÜRER AUTOPORTRET 
  2. ANTANAS GABRIELIUS DERVINSKIS – CYFROWY PRYZMAT 
  3. ADAM PYLAŃSKI – NIGHTMARE MONA LISA BY KANDINSKY 

NAGRODA PUBLICZNOŚCI

  1. ALICJA SEWERYN — DAMA Z ŁASICZKĄ 
  2. ALICJA SEWERYN — ALBRECHT DÜRER AUTOPORTRET   
  3. MATEUSZ JANIK – MODERN SUNFLOWERS 

KATEGORTIA OTWARTA 

NAGRODA JURY

  1. ALEKSANDER FAFUŁA — AI PAINTING WITH THE DRUMS 
  2. JOANNA SARNECKA I JAKUB HADER – SYNESTHESIS 
  3. KOŁO NAUKOWE BAPOS POLITECHNIKI BIAŁOSTOCKIEJ – ZBIORY MANDELBROTA I JULI 

NAGRODA PUBLICZNOŚCI 

KATEGORIA OTWARTA 

  1. ALEKSANDER FAFUŁA — AI PAINTING WITH THE DRUMS 
  2. ALICJA SEWERYN — KOBIETA O CZERWONYCH WŁOSACH  
  3. IGNACY WĄSOWSKI – CZŁOWIEK NIE WIDZY NIKOGO POZA SOBĄ

Zobacz wystawę ,,Sztuka, człowiek, AI”

Tworzenie nieodłącznie wpisane jest w historię naszego gatunku, a nieograniczona kreatywność czyni nas wyjątkowymi. Doświadczenie całej historii sztuki pokazuje, że jesteśmy nieustannie zaskakiwani innowacyjnym podejściem artystów do formy wyrazu ich twórczości. Artyści cyfrowej ery zamiast pędzla, farby i sztalugi wykorzystują algorytmy i dane. Sztuczna inteligencja (AI) stała się artystyczną formą wyrazu, która toruje drogę do nowego rodzaju sztuki. Wkroczyliśmy w moment rozwoju technologicznego, w którym modele AI nie myślą już tylko linearnie, a linijki zapisanych kodów zawierają pierwiastek kreatywności.

Sztuka zarezerwowana do tej pory tylko dla ludzi, w dobie cyfryzacji staje się połączeniem ich kreatywności z możliwościami, które dają nowe technologie. Jak można je wykorzystać w twórczości artystycznej? Na wystawę „Sztuka, Człowiek, AI” trafiło 15 zwycięskich prac 2. edycji konkursu Digital Ars zorganizowanego przez fundację Digital Poland.

Prezentowane na wystawie dzieła są istotnym głosem w debacie na temat wykorzystania sztucznej inteligencji w sztuce, dotykając samej istoty tego, co nazywamy sztuką, kreatywnością oraz tego, kim jest człowiek. Czy sztuczna inteligencja może samodzielnie tworzyć sztukę? Czy możemy nazwać algorytm AI artystą? Jaka jest rola sztuki w konstytuowaniu człowieka? Do kogo należy własność intelektualna dzieła, które zostało stworzone przez sztuczną inteligencję? W jaki sposób artyści mogą poszerzać spektrum środków ekspresji za pomocą algorytmów? Zapraszamy do obejrzenia ekspozycji, odzwierciedlającej zmiany kulturowe zachodzące w epoce wielkiej transformacji cyfrowej oraz pozwalającej zanurzyć się w świecie AI. Dzięki współpracy organizatorów wystawę ,,Sztuka, człowiek, AI’’ można zobaczyć w przestrzeni online, wielu łódzkich centrach kultury i nauki, a także w miejskim pasażu sztuki ART WALK w Warszawie.

WIRTUALNA WYSTAWA

Link do wystawy

ŁÓDŹ

Art Gallery Monopolis

Adres: ul. Dr. Stefana Kopcińskiego, Łódź

Data: 3-8.06.2022

Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi

Adres: Galeria Lectorium, ul. Wojska Polskiego 121, Łódź

Data: 13-30.06.2022

Politechnika Łódźka – Wydział Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej 

Adres: Budynek B-9, Lodex, Wólczańska 215, Łódź

Data: 13-30.06.2022

WARSZAWA

Miejski pasaż sztuki ART WALK

Adres: Plac Europejski 1, Warszawa

Data: 3.06-22.08.2022