Wydarzenie poświęcone jest praktycznemu wykorzystaniu sztucznej inteligencji w procesie tworzenia aplikacji. Uczestnicy poznają krok po kroku, jak AI może wspierać programistę – od etapu formułowania pomysłu, przez dobór odpowiedniej architektury, planowanie harmonogramu, aż po doradztwo w zakresie mechanik oraz rozwiązań technicznych. Prezentacja będzie oparta na dwóch autorskich projektach, w których AI odegrało kluczową rolę.
Pierwszy projekt to gra komputerowa „Perypetie Krasnoluda”, przygotowana w silniku Unity. Gra wykorzystuje zaawansowane techniki proceduralnego generowania trójwymiarowego świata, dzięki czemu każdy przebieg rozgrywki jest inny, a gracz ma możliwość eksploracji unikalnego środowiska. Prezentacja pokaże, jak AI może wspierać twórców w opracowaniu algorytmów generowania świata i projektowaniu interakcji.
Drugim przykładem jest mobilna aplikacja „Komunikator dla osób z dysfagią”, zbudowana we Flutterze. Jej głównym celem jest wspieranie osób z zaburzeniami mowy poprzez nowoczesne rozwiązania oparte na AI. Aplikacja umożliwia klonowanie głosu oraz odczytywanie tekstu wpisanego lub wybieranego z gotowych propozycji. Dodatkowo, sztuczna inteligencja pomaga w szybkim wyborze najbardziej prawdopodobnych odpowiedzi, co zwiększa płynność komunikacji i poprawia komfort użytkowników.
Całość wydarzenia ma charakter edukacyjno-inspiracyjny – uczestnicy nie tylko zobaczą gotowe efekty pracy, ale przede wszystkim będą mogli śledzić, jak wygląda proces współpracy człowieka z AI w praktycznym programowaniu. Spotkanie pokaże, że sztuczna inteligencja może być nie tylko narzędziem do analizy danych czy automatyzacji, ale również kreatywnym partnerem, wspierającym projektantów i programistów w budowaniu innowacyjnych rozwiązań.
Na wydarzenie można zapisać się TU
Miejsce wydarzenia:
Wydział Zarządzania UŁ, sala 109
Matejki 22/26
90-237 Łódź