Edukacja zdalna, która jeszcze nie dawno była dla uczniów i nauczycieli tylko dodatkową opcją, dziś stała się koniecznością. Jej powszechne zastosowanie w bardzo krótkim czasie wymusiło zmianę sposobu myślenia o systemie edukacji. Jak z powodzeniem odnaleźć się w nowych warunkach?
Przez wiele miesięcy zdalne nauczanie było jedynym kanałem zdobywania wiedzy. Niestety wciąż nie wiemy, kiedy szkoły i uczelnie w pełni otworzą swoje drzwi dla uczniów. Istnieje szansa, że forma nauczania online na jakiś czas stanie się częścią nowego, hybrydowego systemu. Pandemia sprawiła, że wszyscy bez względu na dostęp do cyfrowych rozwiązań i kompetencji stanęli przed koniecznością kontynuowania edukacji przez internet. Zwiększa to ryzyko wykluczenia i pojawienia się przeszkód, które w normalnych warunkach dla obu stron są o wiele łatwiejsze do przeskoczenia.
Publikacja ,,Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele’’ przygotowana pod redakcją Jacka Pyżalskiego przedstawia owe przeszkody i pokazuje problemy edukacyjne z perspektywy psychologicznej, dydaktycznej i zarządzania, z jakimi musi mierzyć się system oświaty. Zawiera również rekomendacje ekspertów, których wykorzystanie może stanowić wsparcie działań na rzecz oświaty i systemu kształcenia. Książka pomaga zrozumieć potrzeby, jakie niesie za sobą konieczność wdrażania technologii cyfrowych w procesie zdalnej edukacji.
Całą publikację gotową do pobrania znajdziesz w cyfrowej bibliotece sieci KOMET@.