Projekty interaktywne w Polska Press Grupie powstają od co najmniej 7 lat. To nowa forma przekazu dziennikarskich i reklamowych tekstów, które angażują użytkowników bardziej niż zwykła publikacja. Projekt interaktywny jest jak plastelina. Można z niego ulepić wiele różnych form. Każda może zachwycać. Dzisiaj spotykamy się z Karolem Gruszką – pomysłodawcą i realizatorem wieku kreacji. Rozmawiamy o nowym projekcie, zmianie wizji i przyszłości dziennikarstwa.
Pomysł w projekcie interaktywnym to jedna z podstawowych rzeczy. Dobry koncept, trafiony temat i konstrukcja mogą dać pozytywne efekty. Dziennikarze w czasie koronawirusa mają swoją ogromną misję. Rzetelna informacja i sprawdzone przekazy muszą pełnić funkcje informacyjne.
Karol Gruszka to wizjoner, fan nowych mediów, zakochany w interaktywnym opowiadaniu historii. Codziennie zastanawia się nad tym, jak połączyć dziennikarstwo z technologią. Za swoje prace został nagrodzony w wielu konkursach m.in. ArtFront 2015 za reportaż „Pokłady pamięci„, Wyróżnienie w Ogólnopolskim Konkursie im. Krystyny Bochenek za reportaż „Śląsk za szybami„. W 2014 roku wraz z Marią Zawałą odebrał nagrodę „Grand Press Digital” m.in. za reportaże interaktywne przygotowane dla redakcji Dziennika Zachodniego.
Cały artykuł na: https://www.mediappg.pl/artykul/jak-stworzyc-interaktywny-swiat-ktory-angazuje-uzytkownika/20114782