Epidemia koronawirusa stanowiła dla wielu z nas pewien test naszych cyfrowych kompetencji. Z pewnością zwróciła również uwagę na sam fakt, jak nowe technologie mogą być wcielane w przeróżne sfery życia – i jak mogą one je usprawniać. Przedsiębiorcy zaczynają dostrzegać, jak wykorzystywanie i inwestowanie w innowacje technologiczne jest czymś, co może skutecznie wspierać ich firmy. O tym, jak pandemia uświadomiła społeczeństwo o potrzebie posiadania innowacyjnych rozwiązań opowiadają Maciej Kafel, odpowiedzialny za Digital Workplace w Capgemini, oraz Michał Piętka, EYnovation Leader w EY Polska w rozmowie z Jerzym Telesińskim.
Jerzy Telesiński: Pan jest tak trochę wewnątrz swojej organizacji, ale rozgląda się bardzo na zewnątrz, łącząc korzyści z tego rozglądania się zarówno dla Państwa organizacji, jak i dla potencjalnych klientów, którzy potrzebują wsparcia w procesach cyfrowej transformacji.
Michał Piętka, EYnovation Leader w EY Polska: Oczywiście, że tak. My jako organizacja sami też możemy być klientami firm technologicznych, które w pewien sposób chcą optymalizować procesy w naszej organizacji, ale z drugiej strony rozwiązania, które zostaną u nas wdrożone, bądź które zostaną przyjęte do naszego programu EYnovation, mogą posłużyć też innym przedsiębiorstwom i korporacjom zaadresowanie ich wyzwań, oczekiwań i potrzeb.
Panie, Macieju, jeśli chodzi o Państwa organizacje takimi potencjalnymi klientami, użytkownikami, adresatami waszych propozycji innowacyjnych jest kto, na przykład? Jeżeli mielibyśmy słuchaczkom i słuchaczom TOK FM wytłumaczyć, kto potencjalnie może zapukać do Capgemini i powiedzieć “potrzebuję waszej pomocy”.
Maciej Kafel, odpowiedzialny za Digital Workplace w Capgemini: Capgemini, jeśli chodzi o globalną strukturę, oczywiście ma programy tego typu, jak pan Michał też wspomniał, wsparcia startupów organizacji, które są bardzo innowacyjne, potrzebują wsparcia i globalnych partnerów, żeby urosnąć. Natomiast, jeśli chodzi o mój obszar konkretnie, cyfrowe środowisko pracy, hybrydowa praca, kolaboracja czy współpraca też między firmami, między ludźmi jest dość szerokim spektrum zadań, których pomagamy naszym klientom. My w zasadzie w portfolio Digital Workplace, czy tych cyfrowych środowisk pracy, pracujemy ze wszystkimi typami klientów, z różnymi branżami. W zasadzie wszystkie branży mamy u siebie, także jest to dość szerokie spektrum klientów, z którymi mamy przyjemność współpracować i również, oczywiście, w ramach usług czy projektów, które dla nich robimy, projektować z nimi innowacje lub też wdrażać nowe innowacyjne produkty czy narzędzia, które chociażby wspomagałyby ich hybrydowej pracy.
Do wysłuchania całej rozmowy zapraszamy na Tokfm.pl, kliknij tutaj by odsłuchać.