W IdoSell Shop już po 30 minutach od złożenia zamówienia Twój sklep jest gotowy do pracy – wystarczy skonfigurować najważniejsze elementy i wprowadzić produkty, żeby rozpocząć sprzedaż. Możesz to zrobić nawet w 14 dni! Jak? Sprawdź nasz 2-tygodniowy plan wdrożenia sklepu internetowego krok po kroku.
Poniższy plan jest dla Ciebie, jeśli:
- zależy Ci na jak najszybszym uruchomieniu sklepu internetowego
- masz ograniczony budżet na wdrożenie
- chcesz założyć prosty sklep, a udoskonalanie odłożyć na później
Zakładamy, że wszystkie wstępne wymagania formalne masz już spełnione – działalność została zarejestrowana, wybrałeś formę opodatkowania, złożyłeś formularz VAT-R. Jesteś też po wstępnej analizie rynku oraz określeniu grupy docelowej. Teraz pora na otwarcie samego sklepu. Rozłożyliśmy cały proces na 2 tygodnie – doświadczenie naszych klientów pokazuje, że taki czas pozwala na spokojne przeprowadzenie kolejnych etapów konfiguracji. Nie znaczy to oczywiście, że nie uda Ci się uruchomić sklepu szybciej! Wszystko zależy od ilości asortymentu i chęci dopracowania poszczególnych elementów.
Dzień 1. Nazwa, domena, hosting
Być może masz już gotową nazwę swojego sklepu. Jeśli nie, dobrym kierunkiem będzie unikanie zbyt skomplikowanych konstrukcji słownych. Nazwa powinna być krótka i łatwa do zapamiętania. Staraj się stworzyć coś oryginalnego, co będzie rozpoznawalne i wyróżni się na tle konkurencji. Nazwa domeny powinna być jak najbliższa nazwie sklepu, by ułatwić klientowi rozpoznanie marki i drogę do zakupów.
Informacje na temat wyboru i podpinania domeny w panelu IdoSell Shop znajdziesz tu:
https://www.idosell.com/pl/shop/servers/domains/domeny-jak-je-zainstalowac/
W przypadku korzystania z naszych usług nie musisz się martwić o hosting – jest on zawarty w cenie usługi, podobnie jak certyfikat SSL.
Dzień 2. Regulamin sklepu, Polityka prywatności
Dwa najważniejsze dokumenty w każdym sklepie. W IdoSell Shop otrzymujesz gotowe wzory, stale aktualizowane i zawierające wszelkie niezbędne elementy w kontekście prawa. Oba dokumenty są dostępne w ramach abonamentu – wystarczy uzupełnić je o swoje dane. Znajdziesz je w panelu w sekcji Moderacja → Własne podstrony CMS → Zasady.
Dzień 3. Wybór i dostosowanie szablonu
Jeśli zależy Ci na szybkim uruchomieniu sklepu, możesz wybrać jeden z naszych gotowych szablonów w ramach pakietu Standard. Są one dostępne bez dodatkowych opłat, na bieżąco aktualizowane o nowe moduły i usprawnienia. Możesz w nich wprowadzać zmiany samodzielnie lub zlecić wybrane prace naszym web developerom.
Maski Standard: https://www.idosell.com/pl/shop/design/standard/standard-estetycznie-standardowo-natychmiast/
Możesz też zamówić własny, customizowany szablon, jednak wtedy czas wdrożenia sklepu wyniesie kilka tygodni. Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś zdecydował się na redesign po jakimś czasie i całkowicie zmienił wygląd strony.
Dzień 4. Dodanie menu/kategorii
Stworzenie menu i drzewa kategorii powinno być pierwszym działaniem w zakresie asortymentu, jeszcze przed dodaniem produktów. O tym, jak stworzyć dobre kategorie, przeczytasz tutaj:
Menu i kategorie w panelu IdoSell Shop utworzysz w sekcji Moderacja → Menu i podstrony opisowe w masce. Typów menu jest 5, ale na początku będzie Ci potrzebne tylko pierwsze. Pamiętaj, że kategorie i podkategorie będą widoczne w sklepie dopiero wtedy, gdy dodasz do nich produkty.
Dzień 5. Dodanie tekstów
Nie zapomnij o treściach, ważnych nie tylko ze względu na użytkowników, lecz także pod kątem indeksowania witryny w Google i późniejszego pozycjonowania. Na początek wystarczy kilka podstawowych tekstów: na stronie głównej, podstronie „O nas” oraz podstronach kategorii. Ze względu na SEO ich długość powinna wynosić minimum 1000 znaków ze spacją, zaś treść uwzględniać słowa kluczowe, związane z asortymentem Twojego sklepu. Jak pisać dobre teksty w sklepie internetowym? Obejrzyj webinar: https://www.idosell.com/pl/shop/knowledge-base/growth-strategy/seo/content-marketing-webinar/content-marketing-jak-tworzyc-skuteczne-opisy-produktow-i-kategorii-oraz-wpisy-blogowe-video/
Dzień 6. – 8. Dodanie produktów
Prawdopodobnie najdłuższa część w całym procesie zakładania sklepu – warto zaplanować sobie na nią nawet kilka dni, zwłaszcza w przypadku większego asortymentu. Ważne jest przy tym, aby zadbać o wszystkie elementy karty produktu: nazwę, cenę, opis, zdjęcia, przycisk dodawania do koszyka i inne istotne informacje. O tym, jak powinny one wyglądać, przeczytasz tutaj:
Jeśli posiadasz spis towarów w formie pliku CSV lub XML, skontaktuj się z nami w celu importu listy. W innym przypadku możesz dodać produkty ręcznie w sekcji Towary → Dodawanie nowego towaru. Jeśli chcesz przyspieszyć proces dodawania, skorzystaj z opcji grupowej edycji.
Dzień 9. Konfiguracja panelu
W panelu IdoSell Shop znajdziesz gotowe rozwiązania, dzięki czemu konfiguracja przebiegnie szybko i sprawnie.
- Magazyn
Jeśli jesteś początkującym sprzedawcą, możesz wykorzystać WMS wbudowany w panel IdoSell Shop, dostępny w ramach abonamentu bez dodatkowych kosztów. Jest to domyślnie ustawiona opcja: po dodaniu towarów wystarczy stworzyć dokument PZ w dziale MAGAZYN i dodać do niego towary ze stanami magazynowymi.
O innych opcjach magazynowania przeczytasz tu:
- Płatności i dostawy
Twój sklep już od pierwszego dnia obsługuje płatności błyskawiczne (pay-by-link, BLIK). Po pomyślnej weryfikacji ankiety KYC możliwe są też płatności kredytowe. Nie musisz więc podpisywać dodatkowych umów z pośrednikami – wystarczy, że uzupełnisz numery kont do przelewu, pobrania i kredytu kupieckiego.
W profilu dostaw w Twoim panelu dodane są już wszystkie metody wysyłki, dostępne w ramach IAI Broker – możesz usunąć te, z których nie chcesz korzystać. Cenniki i terminy dostaw są skonfigurowane, a dokumenty dla kuriera generowane automatycznie.
- Mail i szablony wiadomości dla klientów
IdoSell Shop może wysyłać mailowe powiadomienia z adresu typu „no-reply”. Zalecamy jednak podpięcie własnej skrzynki. Dzięki temu odpowiedzi klientów będą trafiały na Twój adres. W panelu znajdziesz gotowe szablony maili po polsku, angielsku i niemiecku. Wystarczy uzupełnić potwierdzenie złożenia zamówienia wymaganymi informacjami.
Dzień 10. – 11. Uruchomienie sklepu, testy, poprawki
Po uzupełnieniu wszystkich niezbędnych elementów warto zaplanować trochę czasu na sprawdzenie, czy wszystko działa prawidłowo. Możesz wykonać testowe zamówienie samodzielnie lub poprosić o to znajomych. Dokładnie sprawdź, jak wyglądają poszczególne podstrony oraz czy wszystkie szczegóły wyświetlają się poprawnie. Uzupełnij ewentualne braki, popraw błędy.
Dzień 12. – 14. Pierwsze działania promocyjne
Sklep uruchomiony, wszystkie funkcje sprawdzone? Czas na dotarcie do klientów! Możesz przygotować niewielki rabat czy specjalną promocję na otwarcie sklepu, a następnie utworzyć kampanię na Facebooku, kierowaną do Twojej grupy docelowej. Jeśli nie założyłeś jeszcze profilu sklepu na tym portalu, teraz jest na to dobry moment. Reklamę możesz przygotować samodzielnie lub skorzystać z pomocy zewnętrznej agencji. Warto opublikować również specjalny post informujący o otwarciu sklepu i poprosić znajomych o jego udostępnienie. Chcesz reklamować się również w Google? Wypróbuj usługę IAI Ads, która dobiera optymalną strategię promocji Twoich produktów, gwarantując rentowność działań.
Jeśli potrzebujesz pomocy w którymś z etapów konfiguracji sklepu, specjaliści IdoSell są do Twojej dyspozycji. Zapraszamy również do obejrzenia webinarów, poświęconych tej tematyce na stronie naszego partnera: https://www.idosell.com/pl/shop/blog/