21 października, 2022

RASP po raz czwarty jest partnerem strategicznym Digital Festival

W tym roku jednym z ważniejszych tematów, który jest i będzie często poruszany na Digital Festival, jest raportowanie ESG oraz rola mediów w dbaniu o planetę. Ringier Axel Springer Polska jest partnerem strategicznym wydarzenia już czwarty rok z rzędu. Digital Festival to okazja, żeby rzeczowo porozmawiać o wyzwaniach i perspektywach rozwoju z ekspertami RASP, którzy nadają ton i tworzą wizje obecnej i przyszłej, cyfrowej rzeczywistości.

 

Źródło zdjęcia: pexels.com

 

Głos w ważnej sprawie

Tegoroczna jesień to pora czwartej już edycji Digital Festivalu, organizowanego przez Fundację Digital Poland wraz z partnerami. Ringier Axel Springer Polska jest nie tylko jedną z firm, która wchodzi w skład założycieli fundacji, ale także rokrocznie wspiera inicjatywę Digital Festival, by aktywnie uczestniczyć w cyfrowej transformacji polskiego społeczeństwa.

Wśród wielu różnych tematów, którym poświęcony jest festiwal, na szczególną uwagę zasługuje kwestia raportowania ESG. To także temat, któremu poświęcono sporo miejsca w tegorocznej edycji raportu “Technologia w służbie społeczeństwu. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?”. Wyniki badania wykazały, że zaledwie 25 proc. Polaków spotkało się z zagadnieniem ESG, dlatego jako fundacja przypominamy firmom oraz osobom prywatnym, jak ważny jest zrównoważony rozwój.

Rola mediów w informowaniu społeczeństwa o zagadnieniach ESG jest kluczowa. Jako czwarta władza mamy ogromną moc do wykorzystywania naszego głosu do zmieniania świata na lepsze, ale przede wszystkim do edukowania społeczeństwa – tłumaczy Magdalena Jóźwiak-Antczak, Brand Strategy&Sustainability Manager, Ringier Axel Springer Polska.

Chcemy, by polska gospodarka rozwijała się w sposób zrównoważony, dlatego w tym roku kładziemy nacisk na edukację w tym kierunku.

Rozmowy o Planecie

RASP to wiodący wydawca na rynku mediów tradycyjnych oraz internetowych w Polsce. W swoim portfolio posiada znane marki, takie jak: Onet, Newsweek, Fakt, Business Insider, Forbes czy Noizz. W maju 2021 roku spółka ogłosiła, że wszystkie jej marki mają zerowy ślad węglowy, co czyni ją pierwszym zeroemisyjnym wydawcą mediów w Polsce.

Polacy mimo relatywnie wysokiej świadomości ekologicznej mało angażują się w codzienne działania. Dobitnym przykładem jest tu segregacja śmieci – 3/4 z nas deklaruje, że skrupulatnie segreguje śmieci, jednak często okazuje się, że robimy to według własnych zasad, np. skrupulatnie oddzielamy plastik, ale zapominamy o papierze, szkle czy odpadach bio. Często to, że podejmujemy działania proekologiczne, nie oznacza wcale, że motywuje nas do tego ekologia! Często jest to po prostu oszczędność albo nawyk wyniesiony z domu. Ale walka z tzw. say-do gap to niejedyny problem. Ekologia staje się tematem polaryzującym. Nie tylko w Polsce – wielu konsumentów albo w ogóle neguje istnienie zjawiska globalnego ocieplenia, albo też nie uznaje, że ma ono jakikolwiek związek z działalnością człowieka – mówi komentując raport “Technologia w służbie społeczeństwu. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?” Magdalena Jóźwiak-Antczak.

Podczas Digital Festivalu spółka udziela głosu swoich ekspertów w czterech działach tematycznych festiwalowej Strefy Wiedzy. Jednym z nich jest właśnie Moja Planeta, gdzie możemy dowiedzieć się więcej na temat zielonych technologii, ESG, innowacji powstających dla środowiska, zmniejszania śladu węglowego oraz działań, które możemy wprowadzić do naszych domów i firm, by chronić planetę.

Redaktorzy znanych portali internetowych wypowiadają się również na temat wpływu nowych technologii na: kulturę i sztukę, zdrowie, zakupy i finanse.

Digital Ars 2022

RASP jest także partnerem konkursu Digital Ars, organizowanego co roku w ramach działań festiwalowych. Konkurs jest wyzwaniem dla artystów i zespołów, by tworzyć sztukę z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji. To kolejny etap wciąż wąsko rozwiniętej historii sztuki AI. Celem inicjatywy jest przekonanie się o zdolnościach AI oraz otwarcie debaty na temat możliwości, jakie sztuczna inteligencja wprowadza do świata sztuki.

Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje ramy, w których do tej pory funkcjonowaliśmy. Współpraca człowieka i maszyny, choćby w przestrzeni sztuki, może wpłynąć na jej postrzeganie, które do tej pory zdefiniowane było w społecznej świadomości poprzez popkulturę i literaturę science fiction. AI jest jedną z najważniejszych technologii przyszłości, dlatego tak ważne jest, aby zrozumieć jej działanie. To nie tylko spektakularne roboty, ale wiele niedostrzegalnych zastosowań, które każdego dnia usprawniają nasze życie. Jesteśmy przekonani, że nagrodzone w konkursie Digital Ars dzieła są istotnym głosem w debacie na temat wykorzystania AI, dotykając samej istoty tego, co nazywamy sztuką, kreatywnością oraz tego, kim jest człowiek w dobie cyfrowej transformacji – podkreśla Dominika Banaszkiewicz, dyrektor Digital Festival.

Prace laureatów ostatniej edycji konkursu zobaczyć można na wystawie online TUTAJ.