Na naszych oczach sztuczna inteligencja staje się nieodłącznym elementem naszej codzienności zmieniając sposób, w jaki postrzegamy tradycyjne media. Świat rozrywki i mediów czeka prawdziwa rewolucja, a dziennikarze muszą zastanowić się nad swoim miejscem w nowej rzeczywistości. Ale czy to znaczy, że zastąpi ich AI, a zamiast faktów i rzetelnych informacji będziemy mieć do czynienia tylko z fake newsami wygenerowanymi przez sztuczną inteligencję? Wiele wskazuje na to, że tak źle nie będzie.
Jak sztuczna inteligencja wykorzystywana jest w mediach, jaka jest przyszłość branży medialno-rozrywkowej i czy dla jakościowego dziennikarstwa AI stanowi zagrożenie, czy raczej szansę na osiągnięcie lepszych efektów pracy?
O tym Jerzy Telesiński rozmawia z Maciejem Gozdowskim, Group Vice President – Streaming, Warner Bros. Discovery Polska.
Całej rozmowy można posłuchać na stronie TOK FM.